#samenkopenwemoes
Als ontmoetingsplek voor jong en oud wil MOES, gevestigd in het historische Portiershuisje aan de Beeldhouwerstraat, bijdragen aan een fijne buurt. Meedoen staat centraal, want we geloven bij MOES heilig in de kracht van lokaal: samen plezier maken, naar elkaar omkijken en zorgen voor de omgeving is vaak de sleutel voor veel grotere vraagstukken. Iedereen kan iets bijdragen, ons credo is dan ook #samenmakenwemoes
Ruim drie jaar geleden ontvingen wij de sleutel van het historische pandje van de ENKA fabriek. In de tijd die volgde hebben meer dan 70 vrijwilligers uit de wijk zich bij MOES aangesloten en is het buurtcafé met heerlijke koffie, lunch en borrel bekend geworden in de omgeving. Ook is er een divers is diverse programma aan activiteiten, van buurtdiner tot pubquiz, van naaiatelier tot groenclub (grotendeels geïnitieerd of georganiseerd door buurtbewoners). We zijn trots op de circa 880 bezoekers per maand, nieuwe vriendschappen, sociale netwerken, hulplijnen, extra groen en plezier waar dit toe heeft geleid.
MOES wil blijven! Help je mee?
Het bruikleencontract van MOES loopt eind 2026 af. Maar we willen niet weg! We willen heel graag in het Portiershuisje blijven, en sterker nog, dit opknappen, iets uitbreiden en verduurzamen. Want dat dit nodig is, hebben we de afgelopen drie jaar wel ervaren. Dit willen we samen met de buurt doen: want MOES is van ons allemaal!
Doe jij ook mee? Koop een stukje MOES met een buurtobligatie, leen een bedrag aan de stichting, zet zelf een actie op met jouw straat, klas of buurtgenoten, of draag direct bij via de crowdfunding die na de zomer gaat starten. Iedereen kan een steentje bijdragen! Heb je hier een idee over? Wil je meer weten? Kom naar de informatiebijeenkomst over #samenkopenwemoes op woensdag 24 juni om 20.00 uur aanmelden via hallo@moesarnhem.com.

